Amarantus – czym jest i jakie posiada właściwości prozdrowotne? 

0
149

Amarantus to szarłat wyniosły, czyli roślina o bardzo cennych nasionach. Wiele lat temu roślina ta była uprawiana przez Majów, do Europy trafiła za sprawą Kolumba. W XXI wieku amarantus uznany został jaką superfoods, czyli żywność, której spożywa nie przynosi wiele korzyści dla zdrowia. Czym jest amarantus? Jakie posiada właściwości prozdrowotne? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/amarantus-zloto-inkow-w-twojej-kuchni/ 

Amarantus – czym jest? 

Amarantus jest rośliną uprawianą na terenie Ameryki Północnej i Południowej, Afryki oraz Azji. Uprawiana jest również w Polsce. Nasiona amarantusa mają postać drobnych ziaren odcinek o wielkości maku. Charakteryzuje się bardzo wysoką zawartością związków odżywczych. Nie brakuje w nim białka, witamin oraz składników mineralnych. W porównaniu do zbóż, amarantus zawiera sporo białka, które stanowi aż 18% tego produktu. 

Białko jest bardzo prosty sposób przyswajalne i cechuje się bogatym składam aminokwasowy. Na szczególną uwagę zasługuje również zawartość aminokwasów endogennych, czyli związków, które mogą być syntetyzowane przez organizm. Amarantus zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, dlatego uznawany jest idealne źródło białka, także dla wegan i wegetarian. 

Jakie właściwości prozdrowotne posiada amarantus? 

Błonnik, który wspomaga zrównoważenie poziomu cholesterolu przez zmniejszenie złego cholesterolu w układzie sercowo-naczyniowym zawarty jest w dużej ilości w tej roślinie. Amarantus posiada też dużą ilość witaminy K, która poprawia zdrowie układu krążenia. Występujący w niej potas, obniża ciśnienie krwi, zmniejszając obciążenie układu sercowo-naczyniowego i rozszerzający naczynia krwionośne. Co więcej zmniejsza też ryzyko miażdżycy. Wysokie stężenie fitosteroli wspomaga w redukcji złego cholesterolu z organizmu. 

Jak ugotować amarantus? 

Nasiona amarantusa, należy wrzucić do wrzącej, osolonej wody i gotować przez około 15 – 20 minut. Można wykorzystywać go do wielu dań. Idealnie sprawdzi się jako dodatek do sałatek warzyw na ciepło, mięsa lub ryb. Nasiona lub mąkę amarantusową można wykorzystywać też do wypieków. 

Zobacz też: http://www.bajarka.pl/herbata-czerwona-rooibos-sposob-parzenia-i-wlasciwosci/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here